This repository has been archived on 2022-12-03. You can view files and clone it, but cannot push or open issues or pull requests.
texty/lib/game.py
Matyáš Caras 4696cfc621
Komentáře
2022-05-04 14:26:32 +02:00

222 lines
No EOL
11 KiB
Python

import yaml
from yaml.loader import SafeLoader
from colorama import Fore, Back
import re
from lib.item import Item
from lib.menu import HasItemDialogue, MenuManager
from .save import SaveManager
from .ascii import AsciiAnimation
from .fight import *
from time import sleep
from os import system
class Game: # Hlavní třída, uchovává údaje o hře
def __init__(self,data:dict,lang):
self.name = data["meta"]["name"] # Název hry
self.author = data["meta"]["creator"] # Název tvůrce
self.current = "start" # Aktuální node
self.nodes = {} # Seznam všech
self.inventory = [] # Hráčův inventář
self.id = data["meta"]["id"] # "Unikátní" ID hry
self.lang = lang # Řetězce pro vybraný jazyk
self.save = SaveManager(self.id,self.lang) # Systém ukládání
self.equipped = {"weapon":None,"armor":None} # Předměty vybavené hráčem
self.enemies = {} # Seznam všech nepřátel
if "equippable" in data["meta"].keys():
self.equippable = [] # Předměty, které si hráč může vybavit
for item in data["meta"]["equippable"]:
name = list(item.keys())[0]
if "def" in item[name].keys() and "atk" in item[name].keys():
self.equippable.append(Item(item[name]["name"],item[name]["atk"],item[name]["def"]))
elif "def" in item[name].keys():
self.equippable.append(Item(name=item[name]["name"],defense=item[name]["def"]))
elif "atk" in item[name].keys():
self.equippable.append(Item(item[name]["name"],item[name]["atk"]))
if("starter" in item[name].keys()): # Pokud je starter, přidáme hráčí na začátku do inventáře
if item[name]["starter"]:
i = next((x for x in self.equippable if x.name == list(item.keys())[0]))
self.inventory.append(i)
self.equipped[i.type] = i
if "enemies" in data["meta"].keys():
# Načte nepřátele
for en in data["meta"]["enemies"]:
name = list(en.keys())[0]
self.enemies[name] = {"name":en["name"],"hp":en["hp"],"attacks":en["attacks"],"def":en["def"]}
for k in data["game"]: # načte všechny nody
self.nodes.update({k:data["game"][k]})
def main_menu(self): # Zobrazí hlavní menu
l = self.save.load()
if not l:
# V případě nové hry
m = MenuManager([self.lang['start'],self.lang['options'],self.lang['quit']],f"{self.name}\n{self.lang['game_by'].replace('$author',self.author)}")
selection = m.selected
system("cls||clear")
if(selection == 0): # Začít
self.print_text()
elif(selection == 1): # Nastavení
self.settings_menu()
elif(selection == 2): # Vypnout
print(self.lang['quitting'])
exit()
else: # V případě uložené hry zobrazí "Pokračovat"
m = MenuManager([self.lang['continue'],self.lang['new_game'],self.lang['options'],self.lang['quit']],f"{self.name}\n{self.lang['game_by'].replace('$author',self.author)}")
selection = m.selected
system("cls||clear")
if(selection == 0):
self.current = self.save.currentPrompt
self.inventory = self.save.inventory
self.print_text()
elif(selection == 1):
self.print_text()
elif(selection == 2):
self.settings_menu()
elif(selection == 3):
print(self.lang['quitting'])
exit()
def settings_menu(self): # Zobrazí nastavení
m = MenuManager([self.lang['lang'],self.lang['back']],self.lang['options'])
selection = m.selected
if(selection == 0):
m = MenuManager(["English","Česky",self.lang['back']],self.lang['lang'])
selection = m.selected
system("cls||clear")
if(selection == 0):
with open("./saves/lang","w") as f:
f.write("en")
elif(selection == 1):
with open("./saves/lang","w") as f:
f.write("cz")
self.settings_menu()
else:
self.main_menu()
def print_text(self): # Zobrazí hráči aktuální node
system("cls||clear")
if "add_item" in self.nodes[self.current].keys(): # V případě, že máme přidat hráči věc do inventáře
item = self.nodes[self.current]['add_item']
for i in self.equippable:
if i.name == item: # Pokud lze vybavit, změnit na instanci třídy Item
item = i
if item not in self.inventory:
self.inventory.append(item)
print(self.inventory)
system("clear||cls")
print(f"{self.lang['acquire'].replace('$item',f'{Fore.CYAN}{item}{Fore.RESET}')}")
sleep(3)
system("clear||cls")
animated = re.search(r"(?!{).+(?=})",self.nodes[self.current]["text"]) # Hledá kód pro vložení animovaného textu
if(animated != None):
self.print_animated(animated.group(0))
self.nodes[self.current]["text"] = self.nodes[self.current]["text"].replace("{"+animated.group(0)+"}","") # Odstraní kód z textu
if("actions" in self.nodes[self.current].keys()):
actions_desc = [] # uchovává text nodu, abychom jej nemuseli hledat v MenuManager
need_item = [] # pomáhá implementovat kontrolu potřebného předmětu
for option in self.nodes[self.current]["actions"]:
try:
actions_desc.append(self.nodes[option]["description"])
if "has_item" in self.nodes[option].keys():
need_item.append(self.nodes[option]["has_item"])
else:
need_item.append(None)
except Exception:
print(f"{Back.RED}{Fore.WHITE}{self.lang['no_action'].replace('$action',option)}{Fore.RESET}")
exit(1)
m = ""
actions_desc.extend([self.lang['inventory'],self.lang['quit']])
if(all(element == None for element in need_item) is False): # Pokud platí, musíme zkontrolovat, jestli hráč má předmět
need_item.extend([None, None])
m = HasItemDialogue(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]),self.inventory,need_item)
while need_item[m.selected] != None and all(element not in self.inventory for element in need_item[m.selected]): # Opakovat, dokud uživatel nevybere platný výběr
m = HasItemDialogue(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]),self.inventory,need_item)
if m.selected <= len(actions_desc)-3 and "has_item" in self.nodes[self.nodes[self.current]["actions"][m.selected]].keys():
for item in need_item[m.selected]:
self.inventory.remove(item)
elif "fight" in self.nodes[self.current].keys():
# Spustí boj
enemy = self.enemies[self.nodes[self.current]["fight"]] # Získá info o nepříteli
m = FightHandler(self.nodes[self.current]["text"],enemy["name"],enemy["hp"],enemy["def"],enemy["attacks"],self.lang,self.equipped,self.inventory)
input()
while m.hp > 0 and m.my > 0:
m.show()
m.rebind() # Znovu nastavuje klávesy, kvůli MenuManageru uvnitř show_inventory, který je maže
input()
system("cls||clear")
keyboard.remove_all_hotkeys()
if m.hp < 1:
# Nepřítel byl poražen
print(self.lang["defeated"].replace("$enemy",enemy["name"]))
sleep(3)
self.current = self.nodes[self.current]["actions"][0] # Přesune na první akci
self.print_text()
return
else:
# Hráč byl poražen TODO: Otestovat
print(self.lang["defeat"].replace("$enemy",enemy["name"]))
sleep(3)
self.print_text()
return
else:
m = MenuManager(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]))
sel = m.selected
if(sel == len(actions_desc)-2): # Zobrazit inventář
self.show_inventory()
elif (sel == len(actions_desc)-1): # Uložit a ukončit
self.save.currentPrompt = self.current
self.save.inventory = self.inventory
self.save.save()
exit(0)
else:
self.current = self.nodes[self.current]["actions"][sel]
self.print_text()
else:
print(self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]))
print("")
def show_inventory(self): # Zobrazí hráčův inventář
if len(self.inventory) == 0:
MenuManager([self.lang["return"]],f" {self.lang['inside_inv']} \n")
else:
s = ""
op = [self.lang["return"]]
for i,item in enumerate(self.inventory):
if type(item) is Item: # Pokud je předmět třídy Item, zobrazit zda-li je vybaven nebo ne
if self.equipped["weapon"] == item or self.equipped["armor"] == item:
op.append(f"- {item.name} | {self.lang['equipped']}")
else:
op.append(f"- {item.name}")
else:
if(i == len(self.inventory)): # poslední, nepřidávat newline
s += f"- {item}"
else:
s += f"- {item}\n"
m = MenuManager(op,f" {self.lang['inside_inv']} \n{s}")
if(m.selected != len(op)-1):
# Vybavit
i = op[m.selected]
self.equipped[i.type] = i
self.print_text()
def print_animated(self,animid): # Zobrazí animaci
animation = AsciiAnimation()
animation.load_ascii(animid)
animation.play()
print()
def parse_colors(self,text:str) -> str: # Převádí kód na barvy v terminálu
newText = text.replace("&b",Fore.CYAN).replace("&c",Fore.RED).replace("&e", Fore.YELLOW).replace("&a",Fore.GREEN).replace("&9",Fore.BLUE).replace("&r",Fore.RESET).replace("&f",Fore.WHITE).replace("&5",Fore.MAGENTA).replace("\n",Fore.RESET + "\n") # replace color codes and newlines with colorama
newText += Fore.RESET # resetovat na konci
return newText
def load(file_path,lang): # Načte hru z YAML souboru
try:
with open(file_path) as f:
data = yaml.load(f,Loader=SafeLoader)
g = Game(data,lang)
return g
except Exception as e:
print(f"{Back.RED}{Fore.WHITE}ERROR{Fore.RESET}{Back.RESET}")
print(e)
return None