import yaml from yaml.loader import SafeLoader from colorama import Fore, Back import re from lib.item import Item from lib.menu import HasItemDialogue, MenuManager from .save import SaveManager from .ascii import AsciiAnimation from .fight import * from time import sleep from os import system class Game: # Hlavní třída, uchovává údaje o hře def __init__(self,data:dict,lang): self.name = data["meta"]["name"] # Název hry self.author = data["meta"]["creator"] # Název tvůrce self.current = "start" # Aktuální node self.nodes = {} # Seznam všech self.inventory = [] # Hráčův inventář self.id = data["meta"]["id"] # "Unikátní" ID hry self.lang = lang # Řetězce pro vybraný jazyk self.save = SaveManager(self.id,self.lang) # Systém ukládání self.equipped = {"weapon":None,"armor":None} # Předměty vybavené hráčem self.enemies = {} # Seznam všech nepřátel if "equippable" in data["meta"].keys(): self.equippable = [] # Předměty, které si hráč může vybavit for item in data["meta"]["equippable"]: name = list(item.keys())[0] if "def" in item[name].keys() and "atk" in item[name].keys(): self.equippable.append(Item(item[name]["name"],item[name]["atk"],item[name]["def"])) elif "def" in item[name].keys(): self.equippable.append(Item(name=item[name]["name"],defense=item[name]["def"])) elif "atk" in item[name].keys(): self.equippable.append(Item(item[name]["name"],item[name]["atk"])) if("starter" in item[name].keys()): # Pokud je starter, přidáme hráčí na začátku do inventáře if item[name]["starter"]: i = next((x for x in self.equippable if x.name == item[name]["name"])) # V případě, že nenalezne předmět, vrací None self.inventory.append(i) self.equipped[i.type] = i if "enemies" in data["meta"].keys(): # Načte nepřátele for en in data["meta"]["enemies"]: name = list(en.keys())[0] self.enemies[name] = {"name":en["name"],"hp":en["hp"],"attacks":en["attacks"],"def":en["def"]} for k in data["game"]: # načte všechny nody self.nodes.update({k:data["game"][k]}) def main_menu(self): # Zobrazí hlavní menu l = self.save.load() if not l: # V případě nové hry m = MenuManager([self.lang['start'],self.lang['options'],self.lang['quit']],f"{self.name}\n{self.lang['game_by'].replace('$author',self.author)}") selection = m.selected system("cls||clear") if(selection == 0): # Začít self.print_text() elif(selection == 1): # Nastavení self.settings_menu() elif(selection == 2): # Vypnout print(self.lang['quitting']) exit() else: # V případě uložené hry zobrazí "Pokračovat" m = MenuManager([self.lang['continue'],self.lang['new_game'],self.lang['options'],self.lang['quit']],f"{self.name}\n{self.lang['game_by'].replace('$author',self.author)}") selection = m.selected system("cls||clear") if(selection == 0): self.current = self.save.currentPrompt self.inventory = self.save.inventory self.print_text() elif(selection == 1): self.print_text() elif(selection == 2): self.settings_menu() elif(selection == 3): print(self.lang['quitting']) exit() def settings_menu(self): # Zobrazí nastavení m = MenuManager([self.lang['lang'],self.lang['back']],self.lang['options']) selection = m.selected if(selection == 0): m = MenuManager(["English","Česky",self.lang['back']],self.lang['lang']) selection = m.selected system("cls||clear") if(selection == 0): with open("./saves/lang","w") as f: f.write("en") elif(selection == 1): with open("./saves/lang","w") as f: f.write("cz") self.settings_menu() else: self.main_menu() def print_text(self): # Zobrazí hráči aktuální node system("cls||clear") if "add_item" in self.nodes[self.current].keys(): # V případě, že máme přidat hráči věc do inventáře item = self.nodes[self.current]['add_item'] for i in self.equippable: if i.name == item: # Pokud lze vybavit, změnit na instanci třídy Item item = i if item not in self.inventory: self.inventory.append(item) print(self.inventory) system("clear||cls") print(f"{self.lang['acquire'].replace('$item',f'{Fore.CYAN}{item}{Fore.RESET}')}") sleep(3) system("clear||cls") animated = re.search(r"(?!{).+(?=})",self.nodes[self.current]["text"]) # Hledá kód pro vložení animovaného textu if(animated != None): self.print_animated(animated.group(0)) self.nodes[self.current]["text"] = self.nodes[self.current]["text"].replace("{"+animated.group(0)+"}","") # Odstraní kód z textu if("actions" in self.nodes[self.current].keys()): actions_desc = [] # uchovává text nodu, abychom jej nemuseli hledat v MenuManager need_item = [] # pomáhá implementovat kontrolu potřebného předmětu for option in self.nodes[self.current]["actions"]: try: actions_desc.append(self.nodes[option]["description"]) if "has_item" in self.nodes[option].keys(): need_item.append(self.nodes[option]["has_item"]) else: need_item.append(None) except Exception: print(f"{Back.RED}{Fore.WHITE}{self.lang['no_action'].replace('$action',option)}{Fore.RESET}") exit(1) m = "" actions_desc.extend([self.lang['inventory'],self.lang['quit']]) if(all(element == None for element in need_item) is False): # Pokud platí, musíme zkontrolovat, jestli hráč má předmět need_item.extend([None, None]) m = HasItemDialogue(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]),self.inventory,need_item) while need_item[m.selected] != None and all(element not in self.inventory for element in need_item[m.selected]): # Opakovat, dokud uživatel nevybere platný výběr m = HasItemDialogue(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"]),self.inventory,need_item) if m.selected <= len(actions_desc)-3 and "has_item" in self.nodes[self.nodes[self.current]["actions"][m.selected]].keys(): for item in need_item[m.selected]: self.inventory.remove(item) elif "fight" in self.nodes[self.current].keys(): # Spustí boj enemy = self.enemies[self.nodes[self.current]["fight"]] # Získá info o nepříteli m = FightHandler(self.nodes[self.current]["text"],enemy["name"],enemy["hp"],enemy["def"],enemy["attacks"],self.lang,self.equipped,self.inventory) input() while m.hp > 0 and m.my > 0: m.show() m.rebind() # Znovu nastavuje klávesy, kvůli MenuManageru uvnitř show_inventory, který je maže input() system("cls||clear") keyboard.remove_all_hotkeys() if m.hp < 1: # Nepřítel byl poražen print(self.lang["defeated"].replace("$enemy",enemy["name"])) sleep(3) self.current = self.nodes[self.current]["actions"][0] # Přesune na první akci self.print_text() return else: # Hráč byl poražen TODO: Otestovat print(self.lang["defeat"].replace("$enemy",enemy["name"])) sleep(3) self.print_text() return else: m = MenuManager(actions_desc,self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"])) sel = m.selected if(sel == len(actions_desc)-2): # Zobrazit inventář self.show_inventory() elif (sel == len(actions_desc)-1): # Uložit a ukončit self.save.currentPrompt = self.current self.save.inventory = self.inventory self.save.save() exit(0) else: self.current = self.nodes[self.current]["actions"][sel] self.print_text() else: print(self.parse_colors(self.nodes[self.current]["text"])) print("") def show_inventory(self): # Zobrazí hráčův inventář if len(self.inventory) == 0: MenuManager([self.lang["return"]],f" {self.lang['inside_inv']} \n") else: s = "" op = [] items = [] for i,item in enumerate(self.inventory): if type(item) is Item: # Pokud je předmět třídy Item, zobrazit zda-li je vybaven nebo ne if self.equipped["weapon"] == item or self.equipped["armor"] == item: op.append(f"- {item.name} | {self.lang['equipped']}") else: op.append(f"- {item.name}") items.append(item) else: if(i == len(self.inventory)): # poslední, nepřidávat newline s += f"- {item}" else: s += f"- {item}\n" items.append(None) op.append(self.lang["return"]) m = MenuManager(op,f" {self.lang['inside_inv']} \n{s}") if(m.selected != len(op)-1): # Vybavit i = items[m.selected] self.equipped[i.type] = i self.print_text() def print_animated(self,animid): # Zobrazí animaci animation = AsciiAnimation() animation.load_ascii(animid) animation.play() print() def parse_colors(self,text:str) -> str: # Převádí kód na barvy v terminálu newText = text.replace("&b",Fore.CYAN).replace("&c",Fore.RED).replace("&e", Fore.YELLOW).replace("&a",Fore.GREEN).replace("&9",Fore.BLUE).replace("&r",Fore.RESET).replace("&f",Fore.WHITE).replace("&5",Fore.MAGENTA).replace("\n",Fore.RESET + "\n") # replace color codes and newlines with colorama newText += Fore.RESET # resetovat na konci return newText def load(file_path,lang): # Načte hru z YAML souboru with open(file_path) as f: data = yaml.load(f,Loader=SafeLoader) g = Game(data,lang) return g